Monday, August 3, 2009

lemahnya wahai diri..

kelmarin, aku keseorangan di bilik..termenung dan berfikir..kedengaran alunan ayat ayat suci al- Quran berkumandang di masjid..aku bangun dengan rasa malas..hajat di hati ingin berjemaah di masjid..aku ke bilik air untuk berwuduk..sesudah itu, kembali semula ke bilik.."aik, mana kunci ni"..aku berbisik sendirian.."ya Allah, kunci tak bawa..roomate dah la tak balik lagi"..kedengaran azan maghrib mula berkumandang..aku bergegas ke bilik adikku..hidayah.
terlalu kusar dan bimbang, aku dan adik segera mencari felo bertugas..sayangnya beliau telah keluar makan bersama suami dan anak2..2 jam lebih menunngu, akhirnya beliau balik..kudapatkan kunci dari beliau..
hampir pukul 11.30 baru aku dapat masuk ke bilik..air mata jatuh tak tertahan..rasa syukur sesangat..terasa lemahnya wahai diri..

No comments:

Post a Comment